سئو چیست و چه فایده ای برای وب سایت دارد؟

بدون دیدگاه
سئو چیست

سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو عبارت است از توسعه وب سایت هایی که متناسب با الزامات موتورهای جستجوی مختلف مانند Google یا Bing هستند تا در اولین نتایج جستجو برای کلمات کلیدی و اصطلاحات مورد استفاده مشتریان احتمالی شرکت ها، پروژه ها و مشاغل ظاهر شوند.

موتورهای جستجو منبع ۷۰ درصد از بازدید وب سایت ها هستند، جایی که بازدیدکنندگان وب سایت برای پاسخ به سوالات خاص یا جستجوی محصول یا خدمات به موتورهای جستجوی مختلف متوسل می شوند ، با صدها موضوع منتشر شده برای پاسخ به سوالات بازدیدکنندگان ، و برای اکثر وب سایت ها شرکت ها و پروژه های تجاری که جایگزین های متعددی را با هزینه ای مناسب ارائه می دهند با وسایل ارتباطی راحت و سریع که بهتر از کانال های خرید سنتی است.

مزایای SEO برای وب سایت های شرکتی و فعالیت های تجارت الکترونیک

مزایای بسیاری از SEO برای وب سایت های فردی ، به ویژه وب سایت های پروژه ها و فعالیت های تجاری وجود دارد ، زیرا منبع اصلی بازدید از وب سایت است که از طریق بازدید رایگان (ترافیک ارگانیک رایگان) به افزایش سود شرکت ها و پروژه های تجاری کمک می کند. علاوه بر گزینه های دیگر برای بهره مندی از موتورهای جستجو. از طریق کمپین های بازاریابی موتورهای جستجو از طریق کمپین های تبلیغاتی پولی.

به عنوان مثال ، با پیکربندی سایت خود برای موتورهای جستجو و رقابت برای یک کلمه کلیدی با حجم جستجو ۱۰۰۰ جستجو در ماه ، شما به صفحه اول نتایج جستجو برای آن کلمه کلیدی ۱۰۰۰۰ بار در حضور مشتریان احتمالی دست پیدا خواهید کرد.

اگر فرض کنیم نرخ کلیک صفحه وب سایت شما (CTR٪) در سه نتیجه جستجوی اول ۱۰٪ از نمایش ها (۱۰۰۰ بازدید از سایت شما) است ، که کمتر از نرخ کلیک واقعی در سه نتیجه اول جستجو و درصد تبدیلات تکمیل شده مانند خرید محصولات کسب و کار شما یا مشترک شدن در خدماتی که ارائه می دهید تنها ۱۰ درصد است ، یعنی ۱۰۰ تراکنش انجام شده ، و سود هر فرآیند تکمیل شده ۱۰۰ دلار است. بنابراین ، سود با بهینه سازی سایت خود مطابق با الزامات موتورهای جستجو ۱۰۰۰۰ دلار در ماه (سالانه ۱۲۰،۰۰۰ دلار) از طریق بازدید رایگان و بدون هزینه تبلیغات گران قیمت برای بازاریابی وب سایت شما.

علاوه بر سود مالی ، افزایش تعداد بازدید از وب سایت شما یک پایگاه پیرو برای کسب و کار شما ایجاد می کند که علاقه مند به محتوای منحصر به فرد شما (پست های وبلاگ) هستند که به طور غیرمستقیم محصولات و خدمات کسب و کار شما را تبلیغ می کند ، به تمام سوالات مشتریان احتمالی پاسخ می دهد. زمینه تخصص و کسب و کار ، و به طور خودکار اعتماد به نفس مشتری و تبلیغات رایگان را با انتشار تأثیر مثبت در مورد پروژه یا مشاغل خود افزایش دهید.

رقابت برای نتایج اولیه در صفحات جستجو بسیار شدید است ، بنابراین فرایند بهینه سازی سایت ها برای موتورهای جستجو (SEO) نیاز به تلاش مستمر و افراد متخصص و با تجربه در زمینه SEO برای فعالیت ها و پروژه های مهم تجاری دارد ، اما برای سایت ها و وبلاگ های در حال ظهور ، ما نکاتی را توضیح می دهیم که از طریق آنها می توانید سایت خود را متناسب با الزامات موتورهای جستجو بهبود بخشیده و در مرور پاراگراف های بعدی این مقاله ، تجربه مرور مثبت را برای بازدیدکنندگان سایت ارائه دهید.

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟

موتورهای جستجو سایتهایی را جستجو می کنند که دارای موضوعات مرتبط با آنچه موتور جستجوگر به دنبال آن است می گردند ، سپس آنها را مرتب کرده و با توجه به کیفیت محتوا و میزان موفقیت سایت در سایت ، آنها را به صورت سازمان یافته و نمایه شده به خواننده نشان می دهند. فرآیند سئو

این فرآیند توسط عنکبوت های جستجو انجام می شود که مسئول خزیدن و ردیابی پیوندها بین صفحات مختلف سایت یا در یک سایت هستند و به موتورهای جستجو مانند Google خزیدن و فهرست بندی صفحات محتوای تازه ایجاد شده یا اصلاح شده شما با استفاده از ابزار بازرسی URL در پلتفرم کنسول جستجوی گوگل با هدف نمایه سازی صفحات وب سایت شما در عرض چند دقیقه و ظاهر شدن در نتایج جستجوی هدف در اسرع وقت (در عرض یک یا دو روز) در برابر مشتریان بالقوه در صورت عملکرد بهتر از سایت های رقیب برای همان جستجوی عبارتها در معیارها و عوامل رتبه بندی صفحات سایتها در نتایج تحقیقات مختلف که در پاراگراف بعدی توضیح داده خواهد شد.

مهمترین عوامل برای رتبه بندی وب سایت ها در نتایج صفحه جستجو

عوامل رتبه بندی نتایج صفحه جستجو

تلاش وب سایت ها در فرایند SEO تضمین نمی کند که در اولین نتایج جستجو ظاهر می شوند مگر اینکه به تمام جزئیات توجه کرده و بر همه عواملی که در رتبه بندی سایت و صفحات مختلف آن در نتایج جستجوی مورد نظر تأثیر می گذارد تمرکز کنید. توسط مشتریان بالقوه ، که مهمترین آنها عبارتند از:

کیفیت محتوا

تأثیرگذارترین عامل در موفقیت تلاش های SEO ، به ویژه سئوی داخلی ، برای هر سایتی ، کیفیت و ارتباط محتوا با آن چیزی است که بازدیدکنندگان با استفاده از کلمات کلیدی جستجو و عبارات جستجوی مورد استفاده مشتریان احتمالی در جستجوی آن هستند.

شما می توانید با Google Keyword Planner واژه های جستجوی مورد نظر خود و حجم جستجوهای ماهانه خود را تعریف کنید. همچنین می توانید از بسیاری ابزارها و سایت های دیگر برای تعریف عبارتهای جستجو برای محتوای سایت و ایده های محتوای جدید استفاده کنید ، از جمله:

Ubersuggest

شاخص های گوگل

KWFinder

به عموم مردم پاسخ دهید

توسعه محتوای وب سایت شامل چندین مرحله به منظور افزایش رضایت و بهره مندی بازدیدکنندگان وب سایت از محتوای وب سایت شما است که مهمترین آنها عبارتند از:

عنوان صفحه: تیتر باید شامل کلمه جستجوی هدف و اشاره به محتوای صفحه باشد تا میزان بازدید از صفحه را نسبت به تعداد نمایش در نتایج جستجو افزایش دهد (نرخ کلیک) ، که همچنین عامل مهمی در رتبه بندی سایت شما در نتایج جستجو و تا زمانی که کامل برای کاربران رایانه و تلفن همراه نشان داده نشود از ۶۵ کاراکتر تجاوز نمی کند.

توضیحات صفحه (توضیحات متا): توضیحات صفحه در نتایج جستجو ظاهر می شود ، زیرا باید به توضیح مختصری از محتوای صفحه توجه شود ، زیرا باعث افزایش درصد بازدید از صفحه در تعداد نمایش در موارد مختلف می شود. نتایج جستجو مانند سرفصل و از ۱۵۶ نویسه تجاوز نمی کند تا به طور کامل با کلمه جستجو مورد نظر ظاهر شود.

آدرس صفحه: پیوند صفحه نیز در نتایج جستجو ظاهر می شود و مانند عنوان و توضیحات صفحه ، حداکثر تا ۴ یا ۵ کلمه که شامل کلمه جستجوی مورد نظر است و نزدیک به صفحه است ، به ایجاد شرح کوتاهی از محتوای صفحه کمک می کند. عنوان.

سرفصل ها: تقسیم محتوای صفحه به عناوین فرعی که شامل برخی از کلمات کلیدی جستجو هستند اما نه همه آنها به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای صفحه را بهتر درک کنند ، صفحات سایت را بهتر فهرست بندی کنند و در نتایج جستجو بالاتر ظاهر شوند.

محتوای متنی و تصویری: خواه صفحه وبلاگ باشد یا صفحه بازاریابی محصول یا خدمات ، باید دارای محتوای متمایزی باشد که به تمام سوالات متداول بازدیدکنندگان صفحه در متن پاسخ دهد ، در حالی که از مزایای طرح های گرافیکی و ویدیویی در افزایش تعامل با محتوای صفحه و افزایش زمان مرور (Dwell Time) که عامل مهمی در رتبه بندی صفحات در نتایج جستجو است.

پیوندهای داخلی و خارجی: وجود پیوندهای داخلی در محتوای صفحه به سایر صفحات داخل سایت یا پیوندهای خارجی به موضوعات و سایتهای مرتبط به غنی سازی محتوای صفحه و پیوند دادن داخلی صفحات سایت و تسهیل روند عنکبوت موتورهای جستجو کمک می کند. در خزیدن ، نمایه سازی و رتبه بندی صفحات سایت خود در جستجوی نتایج.

تجربه ی کاربر

تعداد بازدید از سایت در روند SEO و رتبه سایت در نتایج جستجو مهم و تأثیرگذار نخواهد بود در صورتی که اکثر بازدیدکنندگان سایت به چند دلیل صفحات مختلف را در عرض چند ثانیه ترک کنند ، که مهمترین آنها عبارتند از:

سرعت بارگذاری: بارگذاری آهسته صفحات وب سایت شما و بیش از ۲-۴ ثانیه یا بیشتر از آن بازدیدکنندگان وب سایت را ترغیب می کند تا به صفحه نتایج جستجو بازگردند و یک سایت رقیب برای وب سایت شما انتخاب کنند.

شما می توانید سرعت بارگذاری صفحه وب سایت خود را با PageSpeed ​​Insights بررسی کنید ، که ارزیابی کلی و مفصلی از سرعت بارگذاری وب سایت شما در رایانه ها و دستگاه های تلفن همراه و همچنین نکاتی برای بهبود سرعت بارگذاری صفحه وب سایت ارائه می دهد.

طراحی وب سایت: در فرآیند طراحی وب باید در نظر داشت که طراحی با محتوای سایت در رنگهای جذاب مطابقت دارد که برای چشم راحت بوده و به انواع و ابعاد مختلف دستگاه ها و صفحه های مختلف پاسخگو است.

ساختار داخلی سایت (ساختار وب سایت): ایجاد رتبه بندی برای محتوای سایت با درج پیوندهای داخلی به صفحات مرتبط با پیوند دادن همه صفحات به یکدیگر با رتبه بندی و نامزدی برای موارد مشابه ، به بهبود کیفیت ساختار داخلی سایت کمک می کند. محتوا یا محصولات و خدمات مشابه ، تسهیل ناوبری سایت برای بازدیدکنندگان و تسهیل روند موتورهای جستجو خزیدن و نمایه سازی صفحات وب سایت شما و همچنین ایجاد و به روز رسانی دوره ای یک نقشه سایت که شامل پیوندهایی به کل صفحات وب سایت شما (قبلاً ایجاد شده / جدید ایجاد شده / تازه اصلاح شده است).

محتوای وب: وجود تبلیغات مزاحم (پنجره های بازشو) بر تجربه بازدیدکنندگان سایت در مرور صفحات مختلف و استفاده منفی از محتویات صفحات تأثیر می گذارد و بازدیدکنندگان را تشویق می کند تا در اسرع وقت از سایت خارج شده و دوباره از سایت شما بازدید نکنند. به

اجتناب از همه عواملی که منجر به تجربه کاربری ضعیف از بازدیدکنندگان وب سایت می شود ، بر رتبه وب سایت شما در نتایج جستجو برای شرایط مورد نظر تأثیر مثبت می گذارد.

تعداد و کیفیت پیوندهای خارجی (کیفیت بک لینک)

بک لینک ها نشانگر مثبت سایت های دیگر برای سایت شما و شواهدی از کیفیت و ارتباط محتوای سایت با بازدیدکنندگان سایر سایت ها است ، علاوه بر اینکه دومین عامل مهم در موفقیت تلاش وب سایت ها در روند SEO و دستیابی به آن است. بهترین رتبه ممکن در اولین نتایج جستجو.

کیفیت محتوا اولین راه برای دریافت پیوندهای خارجی از سایت های دارای محتوای مرتبط علاوه بر افزایش تعداد اشتراک گذاری سایت در رسانه های اجتماعی است که به افزایش بازدید از سایت و افزایش شانس به دست آوردن پیوندهای خارجی با کیفیت بالا از سایت ها و تالارهای گفتمان کمک می کند. دارای رتبه بالا (Domain Authority).

کیفیت پیوندهای خارجی از سایت ها و تالارهای گفتمان در مقایسه با تعداد پیوندهای خارجی دارای تأثیر و اهمیت است. از جمله مهمترین سایتهایی که از طریق آنها می توانید قسمت هایی از محتوای سایت خود را منتشر کرده و پیوندهای خارجی با کیفیت بالا را بدست آورید:

مخلوط کردن

متوسط

این سایت با مرور از تلفن های همراه سازگار است (سازگار با موبایل)

درصد مرور وب سایت ها از طریق تلفن های همراه روزانه افزایش می یابد و این امر بر الگوریتم موتورهای جستجو تأثیر می گذارد ، زیرا صفحات وب سایت های سازگار با مرور از تلفن های هوشمند خزیده و نمایه می شوند (Mobile-First Index). محتوا با دستگاه های مختلف و اندازه صفحه نمایش صفحات وب سایت شما را در نتایج جستجو بهتر نشان می دهد.

می توانید با تست Google-Mobile-Friendly دوستی تلفن همراه را بررسی کنید ، مشکلات مربوط به ناسازگاری صفحه موبایل را تشخیص دهید و از Google AMP برای سرعت بخشیدن به بارگذاری محتوای صفحه تلفن همراه استفاده کنید.

نگرانی های امنیتی

موتورهای جستجو اهمیت امنیت وب سایت ها و اطلاعات شخصی بازدیدکنندگان سایت را توصیه می کنند و به بازدیدکنندگان سایت هایی که گواهی SSL ندارند توصیه می کند که هیچگونه اطلاعات شخصی را در این سایت ها ثبت نکنند ، زیرا این گواهی فرایند تبادل اطلاعات در وب سایت ها را رمزگذاری می کند. به منظور افزایش امنیت در تمام تجربیات مرور و هر سایتی دارای این گواهینامه است که به عنوان نشانگر امنیت سایت و همچنین دستیابی به رتبه بهتر در نتایج جستجو ، به جای HTTP به آدرس صفحات HTTPS وب سایت اضافه می شود.

تعمیر و نگهداری مسائل وب سایت

بررسی و بررسی دوره ای سایت به بهبود عملکرد سایت برای مشتریان بالقوه ، عدم انحراف از استانداردهای SEO و الزامات موتورهای جستجو و حفظ موقعیت های پیشرفته در نتایج جستجو کمک می کند.

مراحل بررسی ، بررسی و نگهداری دوره ای سایت شامل موارد زیر است:

نقشه سایت و فایل txt خود را حداقل هفتگی به روز کنید تا از ایندکس شدن صفحات سایت خاص اطمینان حاصل کنید

تأیید کنید که صفحات وب سایت با تجربه مرور در تلفن همراه سازگار است

تغییر مسیرها را به سایر صفحات کاهش دهید و صفحات حذف شده را با ۴۰۴ Not Found جایگزین کنید

اطمینان حاصل کنید که هیچ محتوای تکراری یا صفحاتی با عنوان صفحه یا توضیحات متا مشابه وجود ندارد.

پیگیری و اصلاح خطاهای نرم افزاری در توسعه وب سایت

سرعت بارگذاری روزانه صفحه را پیگیری کرده و برای افزایش سرعت بارگذاری به منظور برآوردن الزامات موتورهای جستجو تلاش کنید

تمرکز بر توسعه همه عوامل رتبه بندی وب سایت فوق در صفحات نتایج جستجو از طریق متخصصان SEO ، اطمینان حاصل می کند که وب سایت تجاری شما رتبه بهتری در نتایج خواهد داشت و ترافیک وب مشتریان بالقوه را افزایش می دهد.

بهترین ابزارهای SEO رایگان و پولی

بسترها و ابزارهای زیادی برای بهینه سازی سایت ها برای موتورهای جستجو از جمله رایگان و پولی وجود دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

کنسول جستجوی Google

کنسول جستجوی Google یکی از مهمترین ابزارهای مدیران وب است که ابزارهایی را برای نظارت بر عملکرد سایت و مطابقت آن با الزامات موتورهای جستجو از گزارشات ، از جمله تعداد دفعات نمایش سایت در نتایج جستجو ، تعداد کلیک روی صفحات سایت ، کلمات مورد استفاده در جستجوهای سایت شما ، ابزار نمایه سازی صفحات سایت اصلاح شده و اخیر ، علاوه بر گزارش بک لینک های خارجی و داخلی وب سایت و گزارش سازگاری وب سایت با تجربه مرور از تلفن همراه تلفن ها

تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل

پلتفرم Google Analytics تجزیه و تحلیل و آمار عملکرد وب سایت ها و برنامه های تلفن همراه را ارائه می دهد که شامل تعداد بازدید از سایت ها و منبع آن بازدیدها ، شناسایی دسته های شخصی بازدیدکنندگان سایت (کشور محل سکونت – جنسیت – میانگین سن – دستگاه های مورد استفاده برای مرور) و متوسط ​​مدت زمان مرور صفحات سایت علاوه بر ردیابی حرکت بازدیدکنندگان سایت به منظور تعیین میزان رضایت بازدیدکنندگان (مشتریان احتمالی) از محتوای سایت و تعداد تبدیل های مورد نظر (خرید محصولات و خدمات) تکمیل شده است.

قورباغه جیغ کش

ابزارهای پرداخت شده Screaming Frog وب سایت شما را اسکن و بررسی می کند (پیوندهای نامعتبر – بررسی تغییر مسیرها – تجزیه و تحلیل سرفصل ها و توضیحات صفحات – بررسی محتوای تکراری – ایجاد نقشه های سایت XML – تجزیه و تحلیل ساختار داخلی سایت – ساختار وب سایت – آمار و تجزیه و تحلیل بازدید از سایت).

اهرفس

Ahrefs یک ابزار بهینه سازی برای موتورهای جستجو است که راه حلهای موثری را برای بررسی وب سایت ها ، مطالعه وب سایت رقبا ، تجزیه و تحلیل و انتخاب کلمات کلیدی (کلمات کلیدی) ، تجزیه و تحلیل موقعیت وب سایت در ارتباط با پیوندهای خارجی (بک لینک) و همچنین تجزیه و تحلیل دقیق کیفیت محتوا ارائه می دهد.

SEMrush

پلتفرم SEMrush چندین راه حل پرداختی برای بهینه سازی وب سایت ها برای موتورهای جستجوگر SEO ارائه می دهد که مهمترین آنها (بررسی جامع سایت – تجزیه و تحلیل رقبا – ایده های بدیع برای افزایش حجم بازدید از سایت – تجزیه و تحلیل پیوندهای خارجی (لینک های پشتیبان) – آمار و تجزیه و تحلیل بازدید از سایت – تجزیه و تحلیل کیفیت محتوا – تجزیه و تحلیل و انتخاب واژه های جستجوی کلیدی کلمات کلیدی).

از آنجا که شما اطلاعات کافی برای درک اهمیت سئو برای وب سایت خود و بسیاری از مزایای بهینه سازی شرکت یا سایت تجارت الکترونیک خود برای برآوردن الزامات موتورهای جستجو دارید ، و در واقع باید به آن دست پیدا کنید. با خیال راحت با ما تماس بگیرید و به تمام سوالات مربوط به بازاریابی ، تبلیغات و راه حل های فناوری ، به ویژه راه حل های SEO پاسخ دهید.

اگر می خواهید اولین نتایج را در نتایج صفحات موتورهای جستجو کسب کنید ، همین امروز با ما تماس بگیرید

نوشتهٔ پیشین
طراحی سایت چیست؟ معرفی انواع سایت ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
همین الان تماس بگیرید